وهابیون (شاخ شیطان) از سخن پیامبر (ص)
 
آخرین مطالب
 
پیوندهای روزانه
وهابیون (شاخ شیطان) از سخن پیامبر (ص)

در کتاب بخارى(معتبر ترین کتاب  بعد  از قرآن از دیدگاه اهل سنت) در صحیح خود از عبداللّه عمر نقل می‏ کند که روزى پیامبر گرامى فرمود: خدایا منطقه شام و یمن را بر ما مبارک گردان! صحابه گفتند: منطقه نجد(1) را چطور؟ حضرت سخن قبل خود را تکرار فرمود و صحابه از نجد پرسیدند، حضرت در مرحله سوم فرمود: در نجد زلزله ها(2) و فتنه‏ ها به وقوع خواهد پیوست و شاخ شیطان از آن جا طلوع خواهد کرد(3)

عینى از علماى بزرگ اهل سنّت و شارح صحیح بخارى مى ‏نویسد: مراد از شاخ شیطان، امّت و حزب شیطان مى‏ باشد(4). و هم چنین بخارى در صحیح خود از ابو سعید خُدرى از پیامبر گرامى: [صلى ‏الله‏ علیه ‏و‏آله] نقل کرده که فرموده است:
  
افرادى از ناحیه مشرق قیام مى‏ کنند و قرآن تلاوت مى ‏کنند و حال آنکه قرآن  از گلوگاه آنان تجاوز نمى‏ کند (در قلب آنان تاثیر نمى ‏گذارد) و از قرآن بهره نمى‏ برند، این گروه از دین خارج مى‏ شوند همان گونه که تیر از کمان خارج مى‏ شود و دیگر به طرف دین برنمى‏گردند مانند تیر که به سوى کمان برنمى‏ گردد.
از پیامبر اکرم [ صلى‏ الله‏ علیه ‏و‏آله ] پرسیدند که: این فرقه چه نشانه‏اى دارند؟
فرمود: چهره این گروه با سرهاى تراشیده، مشخص مى‏ شود.(5).
زینى دحلان مفتى مکّه مکرمه ضمن اشاره به این حدیث مى‏ نویسد:
 پیامبر اکرم (صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏آله) که «سر تراشیدن» را از نشانه بارز این طائفه شمرده شده، صراحت در فرقه وهّابیّت دارد زیرا تنها این فرقه هستند که به پیروان خود دستور مى‏دهند سر خود را بتراشند و این صفت در هیچ یک از فرقه‏ هاى خوارج و بدعت گذارِ قبل از وهّابیّت دیده نشده است.(6) 
در ادامه مى‏ نویسد:
سیّد عبد الرحمن اهدل، مفتى منطقه زبید، مى‏ گفت: در نقد عقائد وهّابیّت نیازى به تألیف کتاب نیست؛ بلکه همین حدیث پیامبر [صلى‏ الله ‏علیه ‏و‏آله] که ویژگى‏ هاى این فرقه را «سر تراشیدن» معرفى کرده، براى بطلان عقیده آنان کفایت مى‏ کند؛ زیرا غیر از وهّابیّت هیچ یک از فرقه‏ هاى بدعت گذار این ویژگى را ندارند. روزى محمد بن عبد الوهاب به یک زن دستور داد که سرش را بتراشد، آن زن به وى گفت: تو که مى‏ گویى زنان باید سر خود را بتراشند؛ باید دستور دهى مردان هم ریش خود را بتراشند؛ زیرا ریش مرد، همانند موى زن، زینت او محسوب مى‏شود. محمد بن عبد الوهاب در پاسخ این زن عاجز ماند.(7).

پی نوشت:

1. باب قَوْلِ النَّبِیِّ صلى الله علیه وسلم: الْفِتْنَهُ مِنْ قِبَلِ الْمَشْرِقِ
2.نجد در اطراف ریاض و محل ظهور فرقه وهّابیّت مى ‏باشد

3.صحیح بخارى، ج ۸، ص ۹۵ ح ۷۰۹۴، کتاب الفتن، ب ۱۶ ،.3
4.شاید اشاره به تزلزل عقاید مردم مى ‏باشد.
5.وبنجد یطلع قرن الشیطان أی: أمّته وحزبه. عمده القارى، ج ۷، ص ۵۹
6.صحیح بخارى، ج ۸، ص ۲۱۹، ح ۷۵۶۲
7.فتنه الوهابیه، ص 
۱۹

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





برچسب‌ها: